Internationell handel made in Sweden

För dig som är säljare och inköpare på företag med internationell handel, och som vill skapa goda förutsättningar för hela den internationella affären.

Utbildningen är också för dig som arbetar operativt med import och export vill få en övergripande förståelse för hur betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor kan kombineras på bästa sätt.

 

Under utbildningen om villkor för betalning, leverans och försäkring vid internationell handel lär du dig hur handelsvillkoren kan skapa förtroende i befintliga och framtida affärskontakter.

Det blir en grundlig genomgång av de olika villkoren var för sig för att du ska få förståelse för vilken inverkan de olika handelsvillkoren har på  kostnad och risk vid internationell handel, både när det gäller export och import.

Du får lära dig hur handelsvillkoren kompletterar varandra på bästa sätt och hur du på ett affärsmässigt sätt kan kontrollera motpartens ekonomiska status.

Vi kommer att diskutera och utbyta erfarenheter kring utmaningar och frågor om export och import, vad gäller exempelvis risker, ansvar, kostnader, betalningsformer och val av leveransvillkor (Incoterms 2020).

Upplägg
Under utbildningen varvas föreläsning om betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor med grupparbeten, där du får omsätta teorin i praktiska övningar.

En ökad affärskompetens inom internationell handel, och höjd medvetenhet och ökad kunskap om:

  • Hur de olika handelsvillkoren fungerar, var och en för sig.
  • Vilken inverkan handelsvillkoren har på kostnad och risk vid internationell handel, både när det gäller export och import.
  • Hur handelsvillkoren samspelar och kan kombineras på bästa sätt

Plats: Handelskammaren Värmland, Tullhusgatan 1A, Karlstad

Din anmälan vill vi ha senast 1 maj. Utbildningen har ett begränsat antal platser, så vänta inte med din anmälan!

Bokningsvillkor
Din bokning är bindande men du kan överlåta platsen till annan person. Om du av någon anledning får förhinder kan du fritt avboka fram till 2 veckor före utbildningsdagen. Vid avbokning/ombokning mindre än 2 veckor före utbildningsdagen debiteras hela avgiften.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in planerade utbildningar och ändra utbildningsdatum varvid eventuella inbetalda avgifter i så fall återbetalas.

Är du osäker på om ditt företag är medlem i Handelskammaren?  KOLLA HÄR FÖR ATT SE ALLA MEDLEMMAR

Om du vill dela upp din betalning så är det inga problem. Skriv in det i meddelanderutan vid anmälan, så får du en faktura vid två tillfällen.

Är du intresserad av att delta på flera av våra utbildningar under året? Hör gärna av dig till Alexandra Pfeiffer, alexandra@handelskammarenvarmland.se, för att diskutera ett bra upplägg och få ett kostnadsförslag.

Skapa goda förutsättningar för den internationella affären

Betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor

  • Kombinera betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor optimalt
  • Lär dig handelsvillkorens påverkan på risk och kostnad
  • Skapa förtroende i dina affärskontakter
  • Datum 15 maj
  • Tid 09:00 - 16:00
  • Plats På plats
👇🏻 Pris
Medlemmar 6600 SEK*
Övriga 8500 SEK*
* Priset avser kostnaden per person, i priset ingår lunch och fika samt digital dokumentation. Alla priser anges exkl. moms

För dig som är säljare och inköpare på företag med internationell handel, och som vill skapa goda förutsättningar för hela den internationella affären.

Utbildningen är också för dig som arbetar operativt med import och export vill få en övergripande förståelse för hur betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor kan kombineras på bästa sätt.

 

Under utbildningen om villkor för betalning, leverans och försäkring vid internationell handel lär du dig hur handelsvillkoren kan skapa förtroende i befintliga och framtida affärskontakter.

Det blir en grundlig genomgång av de olika villkoren var för sig för att du ska få förståelse för vilken inverkan de olika handelsvillkoren har på  kostnad och risk vid internationell handel, både när det gäller export och import.

Du får lära dig hur handelsvillkoren kompletterar varandra på bästa sätt och hur du på ett affärsmässigt sätt kan kontrollera motpartens ekonomiska status.

Vi kommer att diskutera och utbyta erfarenheter kring utmaningar och frågor om export och import, vad gäller exempelvis risker, ansvar, kostnader, betalningsformer och val av leveransvillkor (Incoterms 2020).

Upplägg
Under utbildningen varvas föreläsning om betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor med grupparbeten, där du får omsätta teorin i praktiska övningar.

En ökad affärskompetens inom internationell handel, och höjd medvetenhet och ökad kunskap om:

  • Hur de olika handelsvillkoren fungerar, var och en för sig.
  • Vilken inverkan handelsvillkoren har på kostnad och risk vid internationell handel, både när det gäller export och import.
  • Hur handelsvillkoren samspelar och kan kombineras på bästa sätt

Plats: Handelskammaren Värmland, Tullhusgatan 1A, Karlstad

Din anmälan vill vi ha senast 1 maj. Utbildningen har ett begränsat antal platser, så vänta inte med din anmälan!

Bokningsvillkor
Din bokning är bindande men du kan överlåta platsen till annan person. Om du av någon anledning får förhinder kan du fritt avboka fram till 2 veckor före utbildningsdagen. Vid avbokning/ombokning mindre än 2 veckor före utbildningsdagen debiteras hela avgiften.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in planerade utbildningar och ändra utbildningsdatum varvid eventuella inbetalda avgifter i så fall återbetalas.

Är du osäker på om ditt företag är medlem i Handelskammaren?  KOLLA HÄR FÖR ATT SE ALLA MEDLEMMAR

Om du vill dela upp din betalning så är det inga problem. Skriv in det i meddelanderutan vid anmälan, så får du en faktura vid två tillfällen.

Är du intresserad av att delta på flera av våra utbildningar under året? Hör gärna av dig till Alexandra Pfeiffer, alexandra@handelskammarenvarmland.se, för att diskutera ett bra upplägg och få ett kostnadsförslag.

Utbildare Peter Hellman

Peter har lång erfarenhet inom internationell handel och är konsult och föreläsare hos Västsvenska Handelskammaren. Han är expert i frågor som rör internationell handel, tull, betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor samt effektiva processer för import och export.

Minimera riskerna vid internationella affärer

Internationell handel innebär alltid en risk. Levererar säljaren? Kommer köparen att betala? Villkor för betalning, leverans och försäkring används för att minimera riskerna och skapa tillit och trygghet, både för säljare och köpare, samtidigt som dessa handelsvillkor i rätt kombination kan ge värdefulla synergier.

Skapa förtroende i dina affärskontakter

Under utbildningen om villkor för betalning, leverans och försäkring vid internationell handel lär du dig hur handelsvillkoren kan skapa förtroende i befintliga och framtida affärskontakter. Du får lära dig hur handelsvillkoren kompletterar varandra på bästa sätt och hur du på ett affärsmässigt sätt kan kontrollera motpartens ekonomiska status.  

Förstärk internationella handelskompetens med vårt Certifieringsprogram

Utbildningen om Betalnings- leverans- och försäkringsvillkor kan väljas helt fristående från vårt utbildningsprogram inom internationell handel och ingår som en av tre grundutbildningar i Certifiering i import- och exporthantering. Certifieringen är skräddarsytt erbjudande för dig som arbetar med internationella affärer och vill bli tryggare i din roll.